czwartek, 13 listopada 2014

Prośba o Wasze zaangażowanie

Kochani:)  Jak wiecie zapewne na blogu brakuje konkretnej informacji, na temat suchego sera twarogowego, który  dieta SCD dopuszcza już od etapu intro. Aby taki ser był legalny na diecie musi spełniać dwa warunki:

  • musi być poddany co najmniej 24 godzinnemu procesowi fermentacji (w celu usunięcia całej laktozy z sera)
  • nie mieć żadnych innych dodatków typu np. śmietana. Dopuszcza się jedynie sól.
Dotychczas napisałam do kilku firm i wciąż czekam na odpowiedzi. Na razie przyszła tylko jedna, z firmy Zott. Ich ser twarogowy nie spełnia wymogów diety, gdyż zawiera około 3 % laktozy i czas poddania procesowi fermentacji wynosi 12 godzin.

O co chcę Was prosić? Wybierzcie się do swojego codziennego sklepu spożywczego i odpiszcie nazwy producentów serów twarogowych jakie znajdziecie u siebie. Napiszcie mi te nazwy, a ja skontaktuje się z przedstawicielami i ustalę czy dany ser spełnia wymogi diety. Byłoby nam wszystkim dużo łatwiej gdybyśmy znaleźli produkt legalny. 

Dotychczas napisałam do firmy Piątnica, Zott i Mlekovita. 

Czekam na sprawozdania:)

1 komentarz:

  1. Aga wysyłałam Ci już kiedyś te informacje które znalazłam u Magdy na blogu .....Jeśli chodzi o tajemniczy „dry curd cottage cheese” przeprowadziłam dochodzenie:) Wnioskując z różnych informacji(niestety nie jestem technologiem, ale być może się nie mylę) jest to ser który powstaje poprzez sfermentowanie mleka(po zaszczepieniu bakterii i innych procesach) a sfermentowane „kulki” sera są odsączane ze śmietany(zawartej w mleku) i serwatki – w przypadku sera chudego, tylko z serwatki- w przypadku tłustego, a na końcu nie jest do niego dodana żadna śmietana, ani inne produkty.
    Twaróg chudy Strzałkowo wg technologa nie posiada żadnych dodatków, a śmietana pochodząca z mleka zostaje od niego odsączona, w związku z tym ser posiada prawdopodobnie bardzo mało laktozy lub w ogóle. Ser Ziembiński jest tylko w wersji półtłustej – czyli śmietana pochodząca z mleka w produkcji nie została całkowicie odsączona- zatem pewnie posiada trochę laktozy.
    Osobiście planuję wypróbować Garwoliński chudy, bo powyższych jeszcze nie znalazłam.
    Mam pytanie jaki kupujesz ser pleśniowy, na liście dozwolonych produktów pogrubiony jest BRICQE=BRICK czyli dozwolony znalazłam taki w auchanie sprowadzany z Francji zawiera tylko dozwolone składniki.
    Karczocha niestety jeszcze nie znalazłam pytałam ale nie został jeszcze sprowadzony za to widziałam szparagi w strasznej cenie wiązka 16 zł
    Jutro robię masło z orzechów nerkowca i piekę mufinki :-)mam nadzieję że jelita zaakceptują to danie.pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń