poniedziałek, 12 lutego 2018

SCD Ciasteczka walentynkowe

SCD ciasteczka walentynkowe (etap 3)

2 szklanki mąki migdałowej (lub zmielonych migdałów)
100 g zimnego masła
szczypta soli
3 łyżki miodu

To wszystko zagniatam i owijając powstałe ciasto folią spożywczą przekładam do lodówki na co najmniej godzinę.
Ciasto musi być zimne, aby łatwo dało się wykrawać z niego ciastka.

1 paczka mrożonych truskawek
miód (ilość wg uznania)

Truskawki i miód przekładam do garnuszka i gotuję na średnim ogniu około 20 minut. Studzę i miksuję, jeżeli jest taka potrzeba.

Gdy ciasto  jest schłodzone rozwałkowuję je na grubość 0.5 cm i foremką o dowolnym kształcie wycinam ciastka. Następnie, w co drugim ciastku robię dziurkę mniejszą foremką.

Ciastka piekę na macie silikonowej lub papierze do pieczenia w 160 C przez około 15 minut. Gdy zaczną się lekko złocić są gotowe.

Teraz wystarczy je złożyć. Na pełne ciastko wykładam łyżeczkę dżemu i przykrywam ciastkiem z dziurką. Zobaczcie jak to robię:



19 komentarzy:

  1. Witam, zgodnie z prośba zadaje pytania pod ostatnim postem.
    Mianowiciejestem na etapie 1 i zastanawiam się czy można na diecie spożywać ser biały bez laktozy? Tak samo z jogurtami, które podobno są bez niej?

    coś takiego https://www.frisco.pl/pid,95957/n,mlekpol-twarog-bez-laktozy-chudy/stn,product

    oraz

    https://www.ceneo.pl/50014443

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już tłumaczę:) Oficjalne stanowisko diety SCD mówi w takiej sytuacji, ze nie. Jednak ja, na skutek wieloletnich obserwacji tematu widzę, ze można sobie na to pozwolić pod następującymi warunkami: musi to być ser wyłącznie chudy, bez domieszek w składzie oraz trzeba być juz dłuzszy czas na diecie. Wtedy swobodnie bym go stosowala na etapie 4 lub 5. Chodzi o to, ze te sery nie są sprawdzone i nie wiadomo jaka ilość laktozy zawierają. Do jakiej dokladności w podaniu tej informacji jest zobowiązany producent i jaka metodą otrzymano wersje bez laktozy. Otrzymywanie takiego sera metodą dodawania enzymulaktazy nie jest zalecane na diecie, a pewnie tak otrzymywane są te sery. Twoich linków nie przeglądałam gdyż otwieram tę wiadomość z telefonu i one nie chcą mi sie tu otworzyc, ale podalam ogólne wskazówki, które dadzą Ci jasny obraz sytuacji. Jogurty bez laktozy calowicie wykluczone. Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Ok, rozumiem. Czyli chcąc zjeść twaróg, muszę go zrobić z jogurtu scd?
      Bo rozumiem, że taki z domowy robiony ze swojskiego mleka tez się nie nada?

      Usuń
    3. Dokładnie tak. Tylko taki zrobiony poprzez odcieknięcie jogurtu SCD wchodzi w grę. Domowy ze swojskiego mleka nie jest wyrobem SCD.

      Usuń
  2. Mam pytanie, mój synek jest na diecie intro 2 tydzień i ma pogorszenie. Brzydki zapach z usta co to oznacza??? Stolec bez zmian, co 2-3 dni, miałam nadzieję, że to się unormuje, może coś robię źle. Je wszystko wg zasad diety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Mario mam wrażenie że na bardzo podobne pytanie dopiero co odpisywałam. Być może to była Pani pod innym postem, nic nie szkodzi, napiszę jeszcze raz.
      Wygląda to na reakcję die-off czyli na masowe wymieranie patogennych bakterii na skutek diety. Znaczy to, że w organizmie synka jest ich bardzo duzy przerost. Duzo do naprawienia. To jest sytuacja tymczasowa, ona minie po kilku dniach. Mozna ją złagodzic poprzez podawanie dziecku węgla aktywowanego (ale tylko jeśli nie cierpi na zaparcia). Dawka dla osoby dorosłej 3 x dziennie po 2 tabl. Proszę to odpowiednio zmniejszyc do wagi dziecka. Gdyby sytuacja utrzymywala sie dłużej proszę dać znać.

      Usuń
  3. Pani Agnieszko! czy myślała Pani o tym, żeby wydać książkę o diecie SCD? Ja bardzo chętnie bym ją kupiła! :) I myślę, że nie tylko ja :) Szukam w internecie różnych informacji o SCD, i znajduję je... niestety w j. angielskim. Często korzystam z Pani strony, bo naprawdę dużo tu informacji i przepisów. Jednak czasem wolałabym wziąć do ręki książkę i z niej czytać, bez konieczności patrzenia w monitor komputera, czy wyświetlacz telefonu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby jakiś wydawca mi to zaproponował chętnie napisałabym książkę. Jednak sama nie mam czasu za tym biegać i prosić po wydawnictwach kto by zechciał. Może taka okazja pojawi się w przyszłości:)

      Usuń
    2. Mam taką nadzieję! Będę trzymać kciuki! :)

      Usuń
  4. Agnieszko, synek drugi tydzień na diecie. Ma zaparcia. Najwięcej je mięsa, pieczonych jabłek i bananów. Nie za bardzo wiem, jaki produkt pomógłby mu w tym...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu że tu przyniosłaś dyskusje. Odpisałam Już na FB wcześniej, Zobacz sobie tam

      Usuń
  5. Mój synek (1etap) ma takie krostki na policzkach. Czy to możliwe, że od zbyt dużej ilości mięsa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu pewności nie mam, ale nie spotkalam się z takim efektem po jedzeniu duzej ilości mięsa u żadnego z dzieci, ktore przeszly przez tą dietę. Bardziej prawdopodobny wydaje mi sie wysyp toksyn pod skóre, na skutek masowego wymierania patogenów po etapie intro. Podkreślam jednak ze nie jestem lekarzem, więc to co piszę traktuj jako sugestię.

      Usuń
  6. Kasia Malinowskapiątek, maja 04, 2018

    Agnieszko, chcę wprowadzić pomidor, najpierw do zupy, tylko teraz nie sezon. Czy tylko sok pomidorowy jest dozwolony? Myślisz, że nadaje się do zrobienia zupy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadaje się, ale musisz albo zrezygnować z wywaru/rosołu/wody i zastąpić to sokiem i ewentualnie potem odpowiednio doprawić, albo druga metoda, odparować sok i użyć tak zagęszczonego. Wiesz ostatnio pojawiło się sporo pysznych malinowych pomidorów, ja wczoraj kupiłam w Biedronce takie cudowne jak sierpniowe.

      Usuń
  7. Agnieszko, co zrobić w przypadku, gdy część owoców z 2 etapu jest wykluczona ze względu na nietolerancje pokarmowe, a z pierwszego marchew i białko jajka. Nie ma już kolejnych produktów do wprowadzenia na 2 etapie (niektórych nie chciał spróbować). Czy skracać ten etap? Jaki jest najkrótszy optymalny czas 2 etapu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu wejdz na posta o drugim etapie , policz ile tam jest produktów do wprowadzennia, pomnoż razy cztery i wyjdzie ci tak pi razy drzwi jak długo powinien trwać etap 2. A swoją droga nie przekreślaj tych produktów na które jest nietolerancja pokarmowa. Gdy jelita sie leczą nietolerancje znikają. Próbuj te pokarmy wprowadzić po pewnym czasie na diecie. My robiliśmy trzy podejscia do gotowanego ananasa i dopiero po kilku miesiacach na diecie Kacper zaczał go tolerować.

      Usuń
  8. Agnieszko, ile dodać starteru do jogurtu (otrzymałam starter w opakowaniu 10 gramowym z Serowara). Jogurt ma być z mleka migdałowego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam taki starter z serowara na 100 litrów mleka więc sypie tak na oko odrobinkę jakby solą posypać.

      Usuń