czwartek, 8 maja 2014

Ciasto cytrynowo makowe

Moje najnowsze odkrycie, znalazłam ten przepis na jednej ze stron amerykańskich (strona Paula Stockera) i muszę się nim z Wami podzielić, bo ciasto jest przepyszne:)
Zapraszam:))



CIASTO CYTRYNOWO MAKOWE (etap 3)


Suche składniki:
3 szklanki mielonych migdałów
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki soli
2 łyżki maku
1 łyżka świeżo startej skórki z cytryny (ścierajcie tylko wierzch bez białej, gorzkiej skórki pod spodem)



Mokre składniki:

3 duże jajka
1/3 szklanki świeżego soku z cytryny
1 szklanka miodu
4 łyżki masła klarowanego lub 65 g miękkiego masła


Rozgrzej piekarnik do 165 C, w misce wymieszaj suche składniki. W drugiej misce wymieszaj mokre składniki. Zmieszaj mokre z suchymi, wylej na podłużną formę wyłożoną papierem do pieczenia  i piecz przez 60-70 minut. Dobrze jest po upływie połowy czasu pieczenia przykryć ciasto od góry folią aluminiową. Jeżeli tego nie zrobicie może się okazać że góra zaczyna się już palić, a środek wciąż jest płynny. Ciasto podajemy świeże, można też je zamrozić, by mieć na czarną godzinę.

Można również z podanego ciasta zrobić muffiny. Papilotki na muffiny wypełnić ciastem do 3/4 wysokości i piec w 165 C przez 25 minut na środkowej półce. 
Smacznego:)

9 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie ale ja jeszcze muszę poczekać. Cześć, u nas właśnie jesteśmy po komunii i roczku :-). Wszyscy goście na cateringu a mama na SCD :-). Mam do Ciebie pytanie co można przyrządzić z zielonego ogórka, szparagów ?bo to są kolejne produkty na moim 2 etapie, nie mam na nie kompletnie pomysłu.Wprowadziłam już sobie śliwki(robię z nich konfitury),awokado- jest pyszne jako serek homo, pomidory a w tym tygodniu pieczarki(zupa pieczarkowa pycha no i omlet z pieczarkami niebo w gębie). Strasznie jestem wygłodniała nowych smaków. Masz rację co do serów też się im przyjrzałam i teraz kupuję te bez dodatków tylko w składzie mleko i bakterie fermentacji. Ten probiotyk LacidoEnter niestety zawiera skrobię wiec odpada- byłam na wizycie w aptece :-). Nie znalazłam u Ciebie informacji od kiedy mango i czy gotowane czy też może być surowe i jeszcze jedno ogórki kiszone wiem że można ale od kiedy bo mam takie domowe- mężusiowe pycha.
    Wprowadziłam sobie i piję od czasu do czasu łyżeczkę zmielonego siemienia lnianego zalanego wrzątkiem ale tylko to mleczko które się tworzy bez ziarenek (przeczytałam na blogu Magdy że tak można- może Ty jesteś innego zdania ), wszystko przecedzone przez pieluchę, bardzo pomaga mi na załatwianie się. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. http://www.sklepzdrowia.net.pl/suplementy/ac-zymes.html#more-8 to jest link do probiotyku o którym pisałam , zawiera oprócz bakterii klej z nasion babki - jak myślisz czy mogę go kupić?

    OdpowiedzUsuń
  3. Komunia minęła więc niedługo pomyślę co można zrobić z zielonego ogórka (szczerze mówiąc mało przychodzi mi do głowy, ale poszperam) oraz szparagów (tu większe pole do popisu.
    Mango to jest etap 3 pod warunkiem że obrane, i ugotowane. Na bazie właśnie takiego, miodu i jogurtu SCD zrobiłam Kacperkowi super lody na Komunię. Co do ogórków kiszonych to są one niesamowicie zdrowe i tak jak kazde fermentowane jedzenie bardzo poprawiaja stan jelit. Jednakze fermentujemy tylko te warzywa które juz tolerujemy w innej formie. Jezeli gotowany ogórek nie zrobi u Ciebie rewolucji odczekaj i zakis ogórki. Kiedy beda gotowe zacznij wylacznie od soku spod ogórków i czekaj na reakcje. Po tygodniu codziennego stosowania spróbuj ogórka kiszonego.

    Tak jak pijesz siemie lniane to jest OK.
    Jezeli podasz mi lacinska nazwe tej babki, z której nasion robia klej to moze uda mi sie znalezc informacje czy jest dozwolona. pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Błonnik z nasion babki Plantago ovata (Babka jajowata) korzystnie wpływa na funkcjonowanie żyjących bakterii jelitowych.
    Bardzo dziękuję za informacje o ogórasach :-).
    Ja dzisiaj wymyśliłam przepis na schab z pieczarkami polany bipem z awokado:rozbity kotlet schabowy przez noc moczyłam w majonezie SCD rano zrobiłam z niego roladę z wcześniej ugotowanymi i podduszonymi na masełku pieczarkami i wszystko na parę a później na chwilkę na masełko na patelnię. dip awokado podobnie do serka homo ale zamiast jogurtu lub serka dodałam śmietanę SCD polałam mięsko dla mnie pycha. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. O! Brzmi fajnie:)Muszę wypróbować Twój przepis:) Poszukam o tej babce:)pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć mam kolejny przepis może wypróbujesz. Pierś z kurczaka pokrojona w kostkę podgotowana w osolonej wodzie (ja robiłam na patelni, cukinia i pomidor pokrojone w kostkę (wszystko bez skóry i pestek) ugotowane w osolonej wodzie,później wszystko wędruje na patelnię z ghee i lekko podpiekam A TERAZ SEKRET dodaję do tego parę łyżek 2-3 ugotowanego ananasa i wszystko duszę chwilkę , plus szczypta słodkiej papryki. MNIAM

    OdpowiedzUsuń
  7. Monika może wpiszę na blog te twoje przepisy? Bo nie sądzę zeby każdy czytający bloga czytał wszystkie komentarze. Co Ty na to? Nie natychmiast, ale jak czas pozwoli?

    OdpowiedzUsuń
  8. OK :-) napisz jeżeli coś wypróbujesz i jak smakowało Kacperkowi

    OdpowiedzUsuń
  9. Monika babka jajowata, plantago ovata jest zabroniona na diecie SCD. Wiadomość 100% pewna.

    OdpowiedzUsuń