sobota, 24 grudnia 2016


5 komentarzy:

  1. Witam, zaczęłam czytać Pani blog. Mam 22 lata, a od conajmniej 5 borykam się z problemami jelitowymi. Zaparcia, wzdęcia, gazy, uczucie pełności. Potrafię nie móc załatwić się około 2 tygodni, brzuch mi rośnie i wszystko boli. Próbowałam wszystkiego, gastrolodzy generalnie nie traktowali mnie poważnie, bo ważę 39 kg, więc kazali mi przytyć. Nawet musiałam chodzić do psychologa, bo twierdzono, że to anoreksja. W tym momencie w końcu czekam na kolnoskopie i gastroskopie, bo wypłakałam skierowanie. Wcześniej nikt nie chciał mi dać. Zastanawiam się, czy taka dieta jest dla mnie ?
    Chciałam ją połączyć z fodmap, ale po prostu się nie da. Nie wiem, co mam zrobić i od czego zacząć. MAm dosyć brania reklamówki leków i płakania z bólu. Proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Twojego opisu wynika ze dieta SCD moze Ci pomoc. Prosze daj sobie 3 miesiace bezwzglednego przestrzegania diety I trzymania sie etapow. 3 miesiace wystarcza aby upewnic sie czy dieta pomaga. Mialam osoby z podobnymi objawami I dieta dzialala. Jesli sie okaze ze czujesz sie na niej lepiej bedziesz musiala pozoatac na niej do 3 lat aby moc sie wyleczyc.

      Usuń
  2. Zaczynam się właśnie przygotowywać do tego, zastanawia się tylko jeszcze dieta low fodmap. Niestety SCD i fodmap się wykluczają.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam wrzodziejace zapalenie okreznicy i nietolerancje laktozy.Czy ta dieta scd moze mi pomoc? Co jesc zamiast chleba?Czy moglabym prosic o przykladowy jadlospis? DZIEKUJE

    OdpowiedzUsuń
  4. Z Twojego opisu wynika, że dieta moze pomóc. Do jej prawidłowego przeprowadzenia potrzeba jednak silnej determinacji, gdyz dieta nie jest łatwa do zniesienia szczególnie na początku. Jeśli sie jednak zdecydujesz pomogę. Dieta nie usunie nietolerancji laktozy, to z Toba prawdopodobnie już zostanie, ale może zaleczyć lub wyleczyć wrzodziejące zapalenie okrężnicy. Dieta nie zawiera żadnej laktozy w składzie.W ani jednym produkcie na diecie ani tez w żadnym przepisie jej nie znajdziesz. Dieta polega na przeprowadzeniu etapu intro na początku (który ma trwać 2-5 dni), a następnie wprowadzania po kolei etapu 1 , etapu 2 i tak dalej. Na każdym z etapów masz dokładnie określone co wolno Ci zjeść, a każdy nowy pokarm wprowadzamy nie częściej niż co 4 dni. Wszystko musi być robione w domu, jedzenie przetworzone, ze sklepu w jakiekolwiek formie odpada. Trzeba się będzie oduczyc jedzenia chleba i otwierając umysł na nietypowe rozwiązania nauczyc sie jeśc np na śniadanie zupy warzywne. Tylko na początku gdyz później, w dalszych etapach diety dojdą chleby na bazie mąk orzechowych, fasoli lub warzyw. Na wszystko podaje dokładne przepisy. Niedługo będzie u mnie można zamówić dokładne jadłospisy krok po kroku, sa już na ukończeniu, została papierologia. Jeżeli zajrzysz na posta o etapie początkowym Intro to szybko sie zorientujesz co możesz jeść przez pierwsze 2-5 dni. Tu jest link http://naprzekorniemozliwemu.blogspot.com/search/label/Etap%20%20%22intro%22%20-%20wprowadzaj%C4%85cy
    Ważne jest to aby w trakcie przeprowadzania diety nie próbować jeśc niczego zabronionego. Jeżeli taka sytuacja sie przydarzy, a Ty nie zareagujesz w odpowiedni sposób, zaprzepaścisz całe leczenie i swój wysiłek. Jak więc nalezy zareagować jeżeli przez pomyłkę połknie sie cos zabronionego? Bedzie konieczne ponowne przeprowadzenie etapu intro, a po jego zakonczeniu mozesz wrócić na taki etap diety na jakim skończyłas. Nie martw się w trakcie stosowania diety jest dość czasu aby sie jej nauczyć. Ja zawsze pomogę, odpowiadam na kazde pytania więc jak tylko masz jakąś wątpliwośc zawsze pisz i pytaj.

    OdpowiedzUsuń