wtorek, 7 marca 2017

Bananowe muffiny z oczkiem


SCD BANANOWE MUFFINY Z OCZKIEM (etap 3)


5 bananów ( w tym jeden do dekoracji)
50 g oleju kokosowego (roztopiony)
100 g mąki kokosowej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki soli (ja himalajska)
4 jajka
2 łyżki miodu

Banany rozgniatam widelcem na miazgę. W dużej misce łączę wszystkie składniki i dokładnie mieszam lub blenduję. Przekładam do wyłożonych papilotkami foremek na muffiny. 

Wkładam do rozgrzanego do temperatury 180 C piekarnika i piekę przez 26 minut. 
Sprawdzam czy są gotowe za pomocą drewnianego patyczka. Jeżeli wbity patyczek wyjdzie suchy muffiny są gotowe.




Te muffinki robi się bardzo szybko, są świetną przekąska dla dzieci na zabranie do szkoły. Sprawdzają się tez świetnie gdy przyjdzie ochota na coś słodkiego. My zabieramy je ze sobą na wycieczki, na piknik, albo gdy idziemy z Kacprem w odwiedziny, aby miał coś słodkiego do zjedzenia gdy na stole będą same niezgodne z dietą potrawy.

Smacznego!






6 komentarzy:

  1. Agnieszka, nie wiem czy zwróciłaś uwagę, to na wszelki wypadek piszę, optymistyczny artykuł na temat postrzegania autystyków
    http://kobieta.onet.pl/zdrowie/zycie-i-zdrowie/autysci-pilnie-poszukiwani/61j12nt
    Pozdrwaiam, Marzena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marzena, przestałam wchodzić na Onet bo tyle reklam mają, ale chętnie spojrzę buziaki:)

      Usuń
  2. Cześć Agnieszko na diecie jestem już 10 miesięcy jem prawie wszystko tylko mam jeden prblem gazy i to bardzo śmierdzące nie wiem co robić bo to jest bardzo uciążliwe.Ale muszę powiedzieć że nic mnie nie boli brzuch mam miękki i do toalety chodzę normalnie jedzenie jest przetrawione niema resztek jedzenia tylko te gazy.Może masz jakąś radę na te gazy bo ja nie wiem co zrobić.Może jeszcze muszę poczekać aż jelita całkiem wyzdrowieja i te gazy same znikną no nie wiem.Pytam cię bo masz doświadczenie w tym temaci co robić.Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beata problem z gazami jest szeroki. Może być co najmniej kilka ich przyczyn. Może tak być na skutek jedzenia roślin strączkowych, na skutek zbytniego mieszania wielu pokarmów jednocześnie, zbyt szybkiego jedzenia, połykania powietrza, rozmów w trakcie posiłków, nieprawidłowej flory jelitowej. Czy masz wprowadzony jogurt? Ile go pijesz i jak często? czy próbowałaś zrezygnować ze strączkowych na kilka dni? Czy brzuch jest wzdęty? Czy jesz kiszonki?

      Usuń
  3. Cześć Agnieszko strączkowych nie jem tak często bo osobiście za nimi nie przepadam jeśli chodzi o jogurt to jem go regularnie co dziennie tak szklankę może trochę więcej.Kiszonek też nie jem często bo mam wrażenie że po nich mam wzdęcia może to błąd i powinnam je jeść codziennie już nie wiem. Pytasz mnie czy boli mnie brzuch i czy mam wzdęcia dziwne ale ani brzuch mnie nie boli ani nie mam wzdęci tylko te gazy.Produktów chyba też nie mieszam bo to co jem na obiad to i na kolacje więc chyba ta moja flora jelitowa jest nieprawidłowa może masz jakiś sposób żeby ją poprawić to chyba wszystko na ten temat.Wczoraj robiłam te twoje muffinki są przepyszne palce lizać. A dzisiaj dostałam twój wideofilm na youtube te kiełbaski wegańskie muszę spróbować może je polbie. Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beata to wszystko co opisujesz wskazuje na nieprawidłową mikroflorę w jelitach. Na tym trzeba sie skupić. Kiedy ostatnio robiłaś intro. Na Twoim miejscu robiłabym je cyklicznie, utrzymala picie jogurtu i wprowadzila na początku sok z pod kiszonek, najpierw łyżeczkę dziennie jedzona wraz z większym posiłkiem (żaden Twoj posiłek nie powinien być bardzo obfity, lepiej jeść częściej a mniej) i pracowac nad zwiększeniem tej ilości. Pilnuj aby je dostarczać każdego dnia i ta ilośc stopniowo rosła. Odezwij się za 2 miesiące czy jest jakaś różnica. Cieszę sie ze muffinki smakowały, bedzie wiecej filmów, a te kiełbaski smakują najlepiej na ciepło! Pozdrawiam:)

      Usuń