sobota, 26 lipca 2014

Zapraszam do nas na smoothie z wanilią i melonem:)

Dzień dobry:) 

Co powiecie na pyszne smoothie zaraz po śniadanku? Jeżeli nie macie składników, to wybierzcie się dziś do sklepu i będzie jak znalazł na niedzielne przedpołudnie:)  Jak je zrobiłam, chłopcy wyszarpywali sobie dokładkę, pomyślałam więc, że koniecznie muszę podzielić się z Wami tym przepisem:)

SMOOTHIE BANANOWO MELONOWE (etap 3 )
  • 1 zamrożony w kawałkach dojrzały banan
  • pokrojony melon zielony w tej samej ilości co banan
  • 2 gałki lodów waniliowych SCD ( Ci z Was, którzy nie są na diecie kupują dobrej jakości lody waniliowe, a Ci na diecie robią takie lody jak podałam w poście Ze słonecznego tarasu (klik!)
  • sok wyciśnięty z 1 dużej pomarańczy
  • 1 łyżeczka SCD ekstraktu z wanilii (klik!)
Wszystko wrzucamy do blendera i miksujemy. Zróbcie więcej, bo będą prośby o dokładkę:)




4 komentarze:



  1. dzień dobry . jestem mama 5 letniego Filipka z autyzmem . Zaczynam dietę GAPS jesteśmy wlasnie na PO ETAPIE INTRO szukając info. o diecie natrafiłam na Panią.
    Chcialabym się poradzić , od czasu do czasu czy mogę
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. jesteśmy na diecie 22 dzień ( ja kilka miesięcy temu welimonowałam wszystkie produkty nielegalne lecz nie przechodziłam etapów i dopiero teraz zaczęłam) Intro trwało 4 dni( rosół z marchewka , syn był troszkę słaby , blady się zrobił , jezyk miał straszecznie biały( taki serek twarożek ) następnie dodałam po 4 dnia cukinie, za kilka dni dodałam mielone mieso ( filet z indyka ) dotowany na wodzie ( wyszla mu alergia pokarmowa na jajka , mieso kury 4 st.) musiałam robic lewatywę bo go zatwardzilo, a on nigdy nie miał ani biegunek , ani zatwardzen, później dodałam dynie, fasolke szparagowa, miedzy czasie musiałam dzień zrobić intro bo zjadł kawalek chleba pszennego , teraz jestem na etapie takich warzyw cukinia, dynia, papryka, kabaczek, patison, marchew, por, seler, fasokla szparagowa, lyzeczka awokado surowego, wczoraj dodałam gotowane pomidory. i niestety za wcześnie doddalam chclebez z nasion słonecznika, nerkowca i pestek dyni. Bo to jest tak mam ksiażke o diecie GAPS , która różni się troszkę od diety SCD, w diecie GAPS wprowadza się troszkę szybciej te produkty. Ja już głupieje co i kiedy mam podawac tak samo proszę mi powiedzieć po czym Pani poznaje , że można przejść do następnego etapu i jak długo one powinny trwac. Od 3 dni podaje Filipkowi probiotyki, zamówiłam w NY ( mam tam kuzynkę) GI pro 3 biliony , i Filip zrobił się nieobecny pobudzony, smiechawki, nie słucha co się do niego mówi, pojawiły się stymulacje rekami , wzrokowe nie wiem czy dobrze to interpretuje ale czy to sa może objawy walki probiotyków z grzybami ? Będę tak skakać z tematu na temat bo nie mam nikogo w Polsce mało kto się na tym zna dopiero to wszystko rusza

    OdpowiedzUsuń
  3. W Kaliszu jest taka fundacja Nowa Nadzieja , która współpracuje z lekarzem z USA dr GREEN, ostatnio był w Polsce, niestety nieudało się nam być na wizycie osobiście ale przesłano nam jego kwestionariusz z bardzo szczegółowymi pytaniami i na podstawie mojej bardzo obszernej odpowiedzi lekarz wystawil nam zalecenia. Mowie od razu na chelatacje się nie zgadzam uważam , ze za wcześnie , ale z innymi suplementami chciałabym się Pani doradzić

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry Pani Aniu:) Pytań stawia Pani sporo, zacznę od tego co nasuwa mi się pierwsze.
    Pani synek nie jest na diecie SCD. Żeby można było tak powiedzieć musiałby zostać wyeliminowany całkowicie ten chleb. Dieta jest bezwzględnie rygorystyczna i działa wyłącznie jeśli przestrzega się wręcz mikroskopijnych zaleceń. Inaczej nie ma sensu. Etapy są również kluczowe do wygojenia jelit, a z tego co Pani pisze to chyba Filipkowi jest to potrzebne. Jednodniowe intro po zjedzeniu chleba pszennego nie pomoże, musi Pani potrzymać go minimum pełne dwie doby na intro. Jeżeli to nie było zrobione to ciągniecie za sobą patogeny w jelitach i gojenie wyściólki jelitowej nie postępuje. Cały Pani trud (bo dobrze wiem ile to wyrzeczeń) idzie na marne. Nie określa Pani w jakich odstępach czasowych wprowadza kolejny pokarm, musi być 4 dni odstępu miedzy każdym nowym pokarmem i 4 to jest minimum, a ogólne zalecenie jest takie że im wolniej idziemy do przodu tym lepiej dla stanu jelit. Proszę wprowadzić pokarm i 4 dni obserwować Filipka, czy brzuszek nie jest bardziej wydęty, czy nie ma biegunki, zatwardzenia, wysypki, alergii, irytacji, podniesienia temperatury, osowienia, hiperaktywności czy jakiejkolwiek znacznej zmiany. Jeżeli nie, to nadszedł czas aby wprowadzić kolejną rzecz. Dlatego nie napiszę ile dokładnie ma trwać który etap, to zależy od Was, jednak czym dłużej tym lepiej. Na moim blogu znajdzie Pani jak długo trwał który, a Kacperek ma całkowicie wyleczone jelita. Proszę zacząć od początku , posuwać się powoli do przodu. Musi Pani postanowić na której diecie chcecie być. Ja dietę GAPS znam dobrze i jeżeli interesuje Panią moje zdanie na ten temat to uważam że GAPS jest doskonała, jednak pierwsza powinna być SCD. Sugeruję półtora roku do dwóch na SCD i potem przejście na GAPS. Jeżeli będziecie mieszać zalecenia obu diet to proszę się nie oszukiwać, ale Filip nie jest na SCD.
    Probiotyki muszą spełniać wymogi diety SCD i w Stanach można kupić takie które spełniają. Proszę się upewnić co do nich jeżeli zamierza Pani pozostać na SCD. Proszę zamówić GSE, ten o którym pisze na blogu. Powinien zlikwidować śmiechawki.
    Te objawy które Pani widzi u Filipa mogą byc walką z grzybami i patogenami, ale tez mogą być objawem nietolerancji (proszę sprawdzic substancje wypełniające w probiotykach. Jeżeli szybko nie miną (kilka dni od wprowadzenia, to bardziej bym sie skłaniała ku nietolerancji)
    Te zalecenia które dostała Pani od doktora GREENA są standardowe, my dostaliśmy takie same. W Polsce trudno będzie przeprowadzić niektóre z tych terapii. Proszę wybaczyć, ale szczegółowo na ten temat napisze w najbliższym czasie bo zdązyłam tylko tyle ze wzg na moich gości. Odezwę się:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń