sobota, 23 sierpnia 2008

Poranek na łące

Wczoraj wzięłam samochód i pojechałam z chłopcami do parku, który trochę oddalony jest od naszego domu. Było przyjemnie. Wzięłam koc, książeczki, jedzenie i picie dla dzieci i pojechaliśmy. Okazało się, że Kacperek był zachwycony, mógłby siedzieć na tym kocu do wieczora i słuchać jak mu czytam.
Niestety Gysiu wytrzymał tylko 15 minut i już chciał biec w kierunku huśtawek, więc musiałam zwijać manatki ku ogromnemu niezadowoleniu Kacperka i resztę czasu spędziliśmy już mniej przyjemnie, bo jeden ciągnął w kierunku łąki, a drugi w kierunku drabinek.

Nie rozdwoję się.

Pomyślałam, że teraz wyjście z Kacperkiem mogłoby być już całkiem przyjemne gdybyśmy byli sami. Dawniej taka opcja nie wchodziła w grę. Tak było:











6 komentarzy:

  1. spotkałam sie z taką opinią: " w USA jest takie prawo ktore zabrania rodzicom podania do
    sadu jesli dziecko zachorowalo na autyzm po szczepieniach (nastapil
    regres, cofniecie w rozwoju, etc). Jest tylko taka jednorazowo
    wyplacana suma tak ok. $200,000 - 250,000 dla danej rodziny ze
    specjalnie zalozonego funduszu zatwierdzonego przez Kongres. A wiec
    co tu mamy - taki Paragraf 22 - z jednej strony przyznanie ze jednak
    szczepionki moga wywolac autyzm z drugiej strony nie mozesz nikogo
    podac do sadu bo jest ta klauzula/fundusz..."
    Czy to prawda?
    I jeszcze mam pytanie. Konrad ma 13mcy i miał ze 4 tygodnie kłopoty z biegunka- juz było w miarę dobrze przed 2 tygodnie dobrze gdy dostał gorączki i biegunki wróciły( 3dni temu). Enterol nie pomaga :( Szczepienie MMR mamy mieć za 2 mce a ja juz dziś się boję. powiedz, czy slusznie mam obawy? ały jest teraz na mleku bezlaktozowym ale poprawy nie widze - przejść na sojowe? Co radziłabyś?

    lotos

    OdpowiedzUsuń
  2. Lotosku ja nie szczepiłabym wirusem odry jeśli dziecko ma coś nie teges z jelitami ( tzn ja nie szczepiłabym juz wcale , ale próbuję się postawic w Twojej sytuacji). Nie dałabym ŻADNEJ szczepionki jeżeli dziecko nie jest w pełni zdrowe i nie było takie 3 ostatnie miesiące.

    Ja radze rozdzielac MMR, odrę szczepić na końcu i wszystko w odstępach półrocznych.
    Możesz spróbować sojowego, ale nie jest powiedziane ze to pomoże. Nie wiadomo na jakim tle są biegunki. Jak one wyglądają?

    W temacie odszkodowań to w kazdym stanie jest troche inaczej, ja się tym dokładnie nie interesowałam bo nasz przypadek jest trudny do udowodnienia, a musiałabym najpierw udowodnić.

    OdpowiedzUsuń
  3. O wypłacanej sumie słyszałam jednak że już wiadomo że nie starczyloby pieniędzy z puli dla wszystkich rodzicow poszkodowanych dzieci i nie będzie repompensat finansowych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też chciałbym szczepić oddzielnie, ale nie ma takich szczepionek osobnych ( jest tylko odra i świnka, a różyczki nei ma. Chcę na razie przesunać szczepienie o rok ( czyli dostałby szczepionkę mając 2 lata i 5mcy)- to będzie łatwiejsze na razie.

    A kupki ...eeech. W ogole to wszystko zaczeło się z dnia na dzień - biegunka pojawiła sie 11 lipca. Jadł to co zawsze ,a jedynie mleko pił od kilku dni nowe - NAN junior ( po tygodniu biegunki powrot do starego melka, ale nie poprawiło się ) Kupki najpierw rozlużnione, ciemne i po troszku robione.Czasem wodnista.Zapach okropny. Po 3 tyg dostał Enterol i zaczeło sie poprawiać( trwalo to 2 tyg. kupki były raz lepsze raz gorsze, ale nie tragiczne) I właśnie w ostatni piątek dostał gorączki ( 1,5 doby) i zaczęły sie biegunki po 8kup i żółta woda. Zapach tym razem właściwie normalny. Po nocy jedna lepsza taka gęsta,ale zagazowana - no wygladała tak jak drożdzowe ciasto, które wyrosło - takei pęcherzyki powietrza. Dostawal Enterol i raz smecte. I dziś rozpoczal dzień kupką dobrą ale az sie boje co będzie dalej( wczoraj też sie dobrze zaczęło, a potem woda woda woda)



    Wzięliśmy skierowanie do gastologa- musimy zadzwonić sie i sie umówić.

    Acha, mial badanie kalu na bakterie salmonelli i jeszcze jakieś i dobre wyszły.

    Badanie krwi- dzisiejsze pokazalo hemoglobine niewiele poniżej normy.


    Szkoda,ze nie dostaniecie tego odszkodowania z funduszu :( To by dało srodki na rehabilitację Kacperka.

    To Kamila nie będziecie szczepić w USA, a w Polsce mozecie powiedzieć,ze był szczepiony? I mieć spokój?

    lotos

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedy Kamilek w wieku 4 miesięcynagle dostał śluzowatej biegunki i całkowitegopogorszenia kup, wzieliśmy go do Krigsmana i on w pierwszej kolejności zalecił badanie z krwi na poziom gammaglobuliny i lactofferin. Podwyższony lactofferin dał mu wskazanie ze jest stan zapalny w jelitach i konieczność biopsji. Dopiero biopsja dała pełny obraz choroby. Nazwy badań sa po angielsku.

    Jak najbardziej wzięłabym do gastrologa dziecięcego, ale prywatnie. Czy on się odparza? Trawi cząstki pokarmów?
    Trudno mi cos konkretniejszego napisać.

    OdpowiedzUsuń
  6. OD 4 dni wszystkei kupki Konrada ( 4dziennie) sa super. To wielka ulga, bo wszystko trwało od 11 lipca(ponad 6tyg.) i dało nam nieźle już w kość.Na razie zostajemy przy bezklaktozowym mleku nan.
    Ale szczepionke i tak odłożę.
    Dzięki za pomoc:)
    lotos

    OdpowiedzUsuń