czwartek, 27 marca 2014

Koktajl SCD - bomba zdrowia

Przyznam, że ten koktajl to mój sposób na przemycanie bardzo wartościowego dietetycznie awokado w diecie Kacperka. Jakoś pod inną postacią nie może się przekonać do smaku awokado, a w tym zestawie wprost je uwielbia.

Potrzebujemy bardzo dojrzałych brązowiejących bananów, kiwi i awokado. To zapewni nam dobry smak koktajlu. Jeśli więc Wasze owoce są twarde, to odłóżcie je na dwa, trzy dni, a wtedy koktajl wyjdzie jak bajka. 


Porcja dla dwóch osób (etap 4): Po jednym kiwi, bananie i awokado wkrajamy do blendera z dzbankiem, zalewamy jogurtem SCD (około 2/3 szklanki) oraz jeśli dzieci wolą słodki koktajl, dosładzamy płynnym miodem. Ja moim chłopcom dodaję 1 łyżkę miodu. Miksujemy i podajemy schłodzony. 


Mała uwaga: Nie wiem czy każdy czytający tego posta zdaje sobie sprawę czym jest jogurt SCD. Wielokrotnie ostrzegam, aby zaczynając przygodę z nim, startować od jednej łyżeczki i dopiero po upewnieniu się, że nic się nie dzieje (ból brzucha, biegunka, chęć na wymioty, drżenie ciała, osłabienie, uczucie niepokoju) możemy spróbować większą ilość. 
Jogurt SCD jest potężnie silny w probiotyki i dobre bakterie jelitowe. Ma ogromny potencjał leczenia jelita, jednak ze względu na swoją moc musi być wprowadzany ostrożnie. Dawkę można powiększać wraz z upływem czasu, ale nie spieszcie się z tym. Piszę z własnego doświadczenia, bo dobrze pamiętam jakie męki przeszłam po wypiciu, po długiej przerwie, szklanki jogurtu. Moi chłopcy bez problemu radzą sobie ze szklanką, a nawet czasami dwiema dziennie, ale oni dostają go regularnie, dzień w dzień i są przyzwyczajeni.

Gdyby jednak doszło u kogoś do wspomnianych rewolucji to zalecam wziąć węgiel , który wyłapie  i zwiąże masowo tworzące się (na skutek wymierania pod wpływem jogurtu patogennych bakterii)  toksyny. Powinno to  lekko złagodzić dolegliwości.

Przy okazji przypomnę, że jogurt SCD jest również ogromnie skuteczny przy terapii antybiotykowej. Wszelka "osłona" kupowana w aptece może się przy nim schować:)


Wracając jednak do koktajlu - jako że jest on bardzo wartościowy, to często podaję go jako kolację dzieciom.  Zawiera  bowiem nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3 i Omega-6 , witaminy B1, B2, B3, B9, B6, B12, K, E, C, A, D,  kwas foliowy, kwas pantotenowy, choline, batainę, karoteny,  magnez, wapń, fosfor, potas, żelazo, cynk, miedź, mangan, selen. Jest cennym źródłem białka, zdrowego tłuszczu i minimalnej ilości prostych węglowodanów. Ma wielką ilość probiotyków. 

Nie bez powodu nazwałam go bombą witaminową.


2 komentarze:

  1. Agnieszko, chciałabym zapytać czy użycie w tym koktajlu całego kiwi, nie pogorszy mu jelit, wiesz te pesteczki z kiwi:). Też chce mu przemycić awokado, nie chce cholernik jeść tego owocu. A schudł ostatnio i wyrósł, je jak koń:)gotuję na okrągło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak daleko zaszliście na diecie? Jak 3 to moze by sie przydało przetrzeć. Ja mam takie sitko mega drobniutkie , znalazłam w jakims zwykłym sklepie za grosze i na tym sitku by dało radę. Połóż gazę na sitko i tak spróbuj. Koktajl jest pyszny, powinien polubić.Ja tez gotuję na okrągło, przyrosłam już do kuchni, także łączę się w bólu;)

      Usuń