poniedziałek, 24 marca 2014

Rozgrzewający napój imbirowy

Samo zdrowie w płynie. Imbir ma tak wiele właściwości leczniczych, że śmiało można go umieścić w pierwszej piątce najbardziej zdrowych produktów.

 Poprawia  trawienie, pobudza wydzielanie soku żołądkowego, działa żółciopędnie, rozkurczowo, leczy wzdęcia, poprawia krążenie, a co za tym idzie również ukrwienie mózgu. Dzięki temu wzmacnia koncentrację. Rozgrzewa, działa przeciwzapalnie,odkażająco, odświeżająco i przeciwzakrzepowo, łagodzi bóle miesiączkowe, jest moczopędny, leczy migreny i działa przeciwobrzękowo, pobudza wydzielanie śluzu, pomocny jest  przy suchym kaszlu. Jest również znanym afrodyzjakiem. Mam zachęcać dalej?:)



HERBATKA IMBIROWA

 Zetrzyj na tarce świeży imbir. Potrzebna będzie 1 łyżeczka. Zalej filiżanką wrzątku i odstaw do naciągnięcia na 15 minut. Jeśli dziecko musi mieć napój posłodzony to wykorzystaj troche miodu. Po 15 minutach dodaj plasterek cytryny i gotowe:)





Z miodem jest pyszna,  ma jednak ostrą nutkę. Dla nas dorosłych, myślę, że jest genialna z listkiem mięty, a dzieci ... no cóż, trzeba przekonać się czy polubią ten smak. Kacper dostał ją wczoraj po raz pierwszy, nie odrzucił, zaciekawił się, myślę że zaakceptuje.


Dopisek: Jeżeli dodacie do tej herbatki świeżo wyciśnięty sok z jednej pomarańczy to ostrego smaku prawie w ogóle nie czuć i dzieci bez problemu powinny wypić taką wersję.

3 komentarze:

  1. Pani Agnieszko, czy imbir można już na intro czy kiedy? Bo nie ma go w tabeli. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję z góry!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dieta SCD nie precyzuje etapu dla imbiru. Proszę jednak z nim ostrożnie.

      Usuń
  2. Pani Agnieszko, dziękuję za odpowiedź. przy okazji, przyszedł mi do głowy taki pomysł - czy Pani myślała kiedyś o napisaniu książki o SCD? Pani ma tak rozległą, doświadczalną wiedzę i lata praktyki za sobą.. Ja wiem, że to można znaleźć w komentarzach itd. ale jest to dość uciążliwe, bo pod wieloma postami jest ich setki. Ja ze swojej strony bardzo chętnie bym Pani książkę zakupiła (nawet jeśli tylko ebook to by był), z takim wyciągiem wskazówek. Wiadomo, że jest ta główna książka o diecie, ale tutaj jest tak wielkie jej uzupełnienie! One po prostu są niepełne. Tak samo jest z dietą GAPS - no tamta książka to już w ogóle jest absolutnie nieprecyzyjna i nawet nie wiem do końca jak podążać za tym co autorka pisze. Może to kwestia predyspozycji danej osoby do precyzyjnego pisania, sama nie wiem... Chętnie prześlę swoje pytania, które mi przyszły jak się szykowałam i co było dla mnie najistotniejsze wiedzieć, bo jestem bardzi precyzyjną osobą więc jeśli książka miała by powstać, to może by się przydały :) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszystkie konsultacje. Mam postanowienie dokonać wpłaty na rzecz Kacpra, z tym, że za jakiś czas, bo chwilowo niestety nie mam możliwości. Ale będę pamiętać.

    OdpowiedzUsuń