czwartek, 17 kwietnia 2014

SCD Wykwintna zupa z pieczonych bakłażanów

Na szybciutko, bo już maraton świąteczny u mnie w domu się zaczął, wrzucam  przepis z książki BTVC na bardzo dobrą zupę, którą właśnie mamy dzisiaj na obiad. Robi się ją szybko i łatwo. Zapraszam:)

SCD WYKWINTNA ZUPA Z PIECZONYCH BAKŁAŻANÓW (etap 3)

4 średnie bakłażany
2 średnie cebule pokrojone w piórka
4 gałązki selera naciowego, pokrojonego
2 średnie marchewki, pokrojone
2 łyżki oliwy z oliwek
8 ząbków czosnku przeciśniętych przez praskę
2 szklanki jogurtu SCD
4 litry dobrego wywaru domowej roboty
5 łyżek masła klarowanego ghee
1 szkl świeżej bazylii
sól, pieprz do smaku


Bakłażany przekrójcie wzdłuż, posmarujcie oliwą,  posypcie solą i włóżcie do rozgrzanego na 200 C piekarnika do czasu aż zrobią się złote i miękkie. 


W dużym garnku zmieszajcie marchew, cebulę seler, czosnek i wywar. Na delikatnym ogniu gotujcie do miękkości warzyw. Gotowe bakłażany wydrążcie łyżką ze skórki i miąższ dodajcie do zupy.

 Ostudźcie zupę lekko, po czym wszystko zblendujcie na gładko. Dodajcie masło klarowane i jogurt. Delikatnie zagotujcie. Na koniec należy doprawić solą i pieprzem oraz ozdobić pokrojoną bazylią. Podawać gorące. Mniam:) 



6 komentarzy:

  1. Pani Agnieszko ,5 tyg temu wprowadziłam u siebie dietę scd.Ta strona jest mi niezwykle pomocna,bardzo sie ciesze ze dzieli sie pani z nami swoja wiedza .Diete stosuje z powodu ibs .Nie wiem niestety czy moge pic wodę kokosowa i stosowac korzen maca?Nie moge znalesc zadnych informacji na ten temat.Chłopcy maja naprawde szczescie z taka mama jak pani.Wiem cos o tym ,mama ma w przedszkolu sliczna dziewczynke z autyzmem ,rodzice niestety nie robia nic w kierunku wyleczenia .Magda

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za miłe słowa:) Jeżeli chodzi o korzeń maca to Dr Natasha Campbell McBride w swojej książce wyraźnie pisze, że zawiera on złozone węglowodany i z tego tytułu powinien byc unikany. Nadmienia jednak, że po długotrwałym okresie na diecie ( około 2 lat) można delikatnie go wprowadzić w małych ilościach i obserwować reakcje. Co do wody kokosowej: jeżeli robiona jest w domu co jest bardzo proste, lub też kupowana i wyraźnie na etykiecie nie ma żadnych dodatków poza woda i kokosem to można jak najbardziej ją pić. Inna odpada.
    Może rodzice tej dziewczynki o której Pani pisze po prostu się zagubili i choroba ich przerosła? Może by pomogli dziecku gdyby ktoś im powiedział jak to robić. Może proszę jej powiedzieć o moim blogu. Kto wie czy to nie będzie jakiś początek do tego, aby zobaczyli że warto. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziekuje bardzo za wyjasnienia,nie byłam pewna co do tej wody kokosowej ,tyle czytałam o jej własciwosciach.To woda z niedojrzałego jeszcze kokosa ,ma zupełnie inne własciwosci co mleko kokosowe.Nle nie ma dodatku cukru.Rodzicom na pewno podam adres bloga .I czytałam tłumaczenie rozdziału ksiazki ,bardzo przydatne.Mam ksiazke w domu jednak mój angielski nie jest za dobry i nie wszystko było wczesniej dla mnie zrozumiałe .Jesli mogę pani cos polecic dla chłopcow to wyciskarkę do soków .Jest duzo wydajniejsza od sokowirówki i łatwa w czyszczeniu .A takie soczki to oczywiscie bomba witamin.Jest taki dokument ,cud terapii gersona'nie wiem czy pani widziała, bardzo ciekawy.Jeszcze raz dziekuje za wyjasnienIA.mAGDA

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za komentarz:) Mam dobrą sokowirówke, wióry wychodzą suche, a robi soki z wszystkiego. Mam tez wyciskarkę do owoców cytrusowych. Rano chłopcy dostają na czczo taki z sokowirówki z mnóstwem warzyw i jednym czy dwoma owocami dla poprawy smaku, a około 17 tej dostaja taki z wyciskarki do cytrusów głw. grapefruit, mandarynka, pomarańcza. Sprawdze ten dokument, o którym Pani pisze. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chodziło mi o te wyciskarki slimakowe ja mam omega .Niestety jest droga ok 1500 zł ,ale o wiele lepsza,wydajniejsza od sokowirówki ,mycie zajmuje minute.Z jednego granatu wychodzi pół szklanki soku,wczesniej wyciskałam tez sok ze swiezej kapusty ,z winogron buraczków.Sokowirówka podczas pracy wytwarza tez ciepło co niszczy witaminy.Fajnie ze pani podała link do strony z tymi bakteriami do produkcji jogurtu.Mieszkam teraz w Danii i nie mogłam znlesc jogurtu z odpowiednimi bakteriami do produkcji tego domowego.Sprawdziłam wszystkie jogurty naturalne i nigdzie w składzie nie ma nazwy bakterii niestety.Z kolei polskie jogurty z odpowiednimi bakteriami maja tez w składzie mleko w proszku a to chyba jest niedozwolone w diecie?I polecam tez gazete ,O czym nie powiedza ci lekarze'mozna zamówic przez internet.Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak mi sie zepsuję ta moja zwykła, to może uzbieram na taką ślimakową:) Tak, słyszałam że sa one dużo lepsze i że mogą wyciskać trawy jadalne. Fajna sprawa. Mleko w proszku jest zabronione, ale jako składnik jogurtu użytego jako starter do jogurtu SCd doposzczalne. Gazetę znam, ale dziękuję za informacją:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń