wtorek, 13 maja 2008

Protokół witaminy E

Zaglądam czasami na amerykańskie forum "children's apraxia" Yahoo groups. Można tam spotkać mnóstwo rodziców niewerbalnych dzieci autystycznych. Stosują oni pewien protokół, który wielu dzieciom pozwolił mówić.

W zeszłe lato zaczęłam go stosować i u Kacpra rzeczywiście zaczęły pojawiac sie pierwsze słowa.

Był w stanie powiedzieć maksymalnie do 10 słów, z sensem. Trwało to około 2 miesiące, poczym przerwałam stosowanie protokołu bojąc się przedawkowania witaminy E i Kacper przestał mówić znowu. Na dzień dzisiejszy zdarza się, że wyrwie mu sie słowo tata, ale poza tym nie potrafi powiedzieć nic. Nawet sylab.

Biorę sie za to od początku, sprawdzę jeszcze raz czy efekt będzie ten sam, chcę ustalić, czy to na pewno ten właśnie protokół powoduje u nas pobudzenie mowy.

Podaję dziennie:

2 pro EPA
4 pro EFA
witamina E jako d-Alpha Tocopherol 600 IU
witamina E jako d-Gamma Tocopherol 200 mg

Za pierwszym razem efekt zaczęło być widać po trzech tygodniach takiej kuracji.

Ta dawka wydaje mi się bardzo duża, dlatego po dwóch miesiącach przerwałam. Ludzie jednak szaleją , daja dwa razy tyle dzieciom 20 kilowym i mają większe efekty.

Tu trzeba kombinować z dawkami. Wiele osób pisze, że proEPA nic tu nie daje, że należy dawać jak najwięcej proEFA. Kiedy jednak ja eksperymentowałam z samym proEFA wydawało mi się, że mowa słabnie znowu. Istotne jest znalezienie odpowiedniego balansu w witamnie E pomiędzy ilością Alpha i Gamma. Ludzie dodają też do tego zestawu witaminę K.
Niektórzy mają piorunujące efekty.

Dr N mówił mi kiedyś , że kwasy omega można dawać w dużo większych ilościach, spokojnie 10 kapsułek dziennie. Gorzej z witaminą E. Dotychczas nie pamiętałam aby go o to zapytać, ale jego rekomendacja dla Kacpra to tylko pomiędzy 113 -225 IU. Przekraczam więc dawkę bardzo.

Oczywiście przy nastepnej wizycie zapytam o to, ale tak już planuję od roku i ciągle zapominam.

Znalazłam jeszcze takie coś:

"Rozpocznij z d-Alpha tocopherol 400IU, możesz zwiększyc do 3 x dziennie
Dodaj Gamma 200-400 mg dziennie (przynajmniej 20% używanego Alpha). Niektórzy dochodzili do dawek 800 mg dziennie, ale to już bardzo dużo.
Górna granica bezpieczeństwa to 1500 IU Aplhy dziennie.
Producent jest obojętny, ważne jednak by podawać naturalną witaminę E oznaczoną symbolem "d" , a nie jej sztuczną formę "dl"."

(Marwiku oni maja chwilowo zepsutą stronę internetową, ale jak wpiszesz w google Vitamin World, to wyświetli Ci się sklep, tam kupuję polecone mi vitamin E d-alpha tocopherol i gammę również. Gdybyś dalej miała problemy z wyszukaniem to pisz. Poza tym myślę, jednak, żebyś spytała w aptece, bo niemożliwe aby trzeba to było aż sprowadzać ze Stanów. W ostateczności są przecież nawet apteki, które robią leki na zamówienie, a to i tak będzie tańsze niż zamawianie przez internet z USA.


Ta witamina jest OK- alpha.

A tutaj gamma

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz